tisdag 16 februari 2010

TISDAG 16 FEBRUARI 2010




HEJSAN ALLA RARINGAR!!!!!.I dag är det Semledagen,undra hur många som äter semla idag?Här har jag vaknat vid halv 6 gått upp satt på gott kaffe tänt massa ljus läst tidningen och myst.Ja det är så himla underbart det är lugnt och skönt.Sedan blev det att koka havregrynsgröt mackor pålägg grönsaker och juice till Änglarna.Sedan gick dom till skolan.Jag satte på tvättmaskinen tror jag blir galen snart på alla tvätt.Sedan gick jag och somnade om.Har varit och hängt den maskinen nu och satt på en till.Går här och väntar på posten för att se om det är brev från läkaren när jag ska dit.Vad har ni andra för er idag?Idag kommer inte Änglarna hem direkt utan dom ska med kompisar hem.Så här blir det lugnt .Ska mysa här senare och äta semlor.Senare blir det mys och fika med Älsklingen till Halv 8 hos mej och Bygglov.HA NU EN SKÖN TISDAG ALLA GODINGAR   ♥ VARMKRAM  ♥ RITA ♥

33 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, jag är lite småsugen på en semla jag också... Kanske blir att köpa en sedan...
Kram
MArie

Old and New Home sa...

Hallå i stugan. Du undrade lite om vart jag köpt mina prydnadskuddar. Det finns en jättebra textilaffär på nätet textilboden.se. Tror att amor kudden är slut men dom har andra med monogram på.

Fågel Blå sa...

Hejsan!
Åhhhhhhh vilka mysiga bilder du bjuder på!
Ha en underbar Dag!
Kram Kathrine!

Huset vid ån sa...

Här bär det iväg till mormor ikväll på kaffe o semlor! Ha en bra semledag! Kram Therese

anette sa...

Ha en härlig semledag..
kram

Photo by Maria sa...

För mig blir det ingen semla idag, jag skall ju låta bli sånt.. Men jag skall köpa ett par till sambo och son, de skall ju inte straffas för att inte jag skall äta ;-)

Här blir det lugnt med samma tvprogram som du fram till jag skall promenera till jobbet.. Handla med skall vi ju förstås..

Ha nu en bra dag..

Kram Mia

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

hej vännen..Mums för selmor med grädde.Hoppas du får tag på en riktigt stor en *ler*

Ha det gött ...&heart;angela

sylvia sa...

hei.
ja vask tar aldri slut,deilig når dagen kommer å vi kan henge vasken ut..
her snør å blåser det i dag,ååå jeg vil ha vår..
klem fra sylvia

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka mysiga bilder du har letat fram idag.
Jo vi är nog ganska många som äter just semlor idag.
Du undrade vad jag har för mig idag, jo jag bloggar och diskar prydnadssaker om vart annat.
Snart ska jag ta en tur med voven.
Kramar Marie

HAGENS VITA VARDAG sa...

Så söta bilder du visar och vad smarrigt med semlor! mums...
Ha en mysig kväll med dina nära och kära Rita
Kramar Anna

Helen sa...

Hej!
Hoppas att du får brevet från läkaren snart, det är alltid jobbigt att gå och vänta. Ja här hemma blir det också semla ikväll men vi ska se på OS. Ha en skön kväll.
Kram/Helen

Livet på Berget sa...

Hej där
Har ätit två semlor idag:) Mini tyckte inte om sin så jag fick två:). Hoppas ni får riktigt go mysigt framför TV:n ikväll!
Kram
/Sara

Änglarnas hus sa...

Jajjamensan!! Här blire semlor till kvällskaffet också!!..måste passa på!

Jobbat heela dagen..lekt utomhus med ett trettiotal 6-åringar..såå kul!!

Ha det bäst!!

Kramis Sanne...

Livet på Vestergård sa...

Här blev det faktiskt två semlor i dag :)
Mysiga bilder du visar!
Må så gott! Kram Kicki

lyckebrants lycka sa...

Hej därhemma!
Visst är det något extra med semmeldagen!
Jag är väldigt förtjust i semlor. Har förstås ätit en i dag, inte en hemmagjord.
Jag läste om en som hade gjort en semla med lingongrädde och med skrädmjöl i degen, skulle vara kul att testa.
Saffransemlor har jag ätit några stycken den här säsongen.

Ha en skön kväll!
Rose-Marie

Unknown sa...

här har vi också njutit av semlor..
önskar dig en toppen kväll

kram Catthie

Suzan sa...

Hej!
Fina bilder du har idag. Tack för att du följer min blogg, roligt.
Ja min man kom hem med semlor han, men jag avstod faktiskt min eftersom jag ändå inte har några fungerande smaklökar nu när jag är urförkyld. Ha en bra vecka.

Kram Suzan

Roses & Angels sa...

Hej! Nu har jag lite tid att svara, har jobbat några timmar hemma.Jag tror jag väljer hallon av dessa två, hallon är gott. Nej jag gjorde så här i år, förra året blev det vanliga semlor. Hihi kaffe finns alltid här. Ja jag jobbar på fredag, allt är ju liksom inte klart sen har jag en hel del annat som ska göras. Pappersjobb. Får se om jag hinner att hämta den, annars får vi skicka vännen. Hör mera om det senare. Kram på dig

Roses & Angels sa...

Tack ja det blir jätte bra när jag fått upp allt. Någon får hjälpa mig att montera skrivbordet bara, är för tungt för min rygg men annars kommer det att bli kanon. Ha en fin kväll kram

Moonrose/ Vonneli sa...

Åh den såg god ut...semlan.

Ingen semla för mig idag, kanske en annan dag...har bakat bullar idag så till kaffet blev det annan fika...

Skönt med lite mys framför tv´n,

Brukar också följa programmet Halv åtta hos mig...lite kul!

Ha det gott!

Kram

Louise sa...

Dina morgnar låter så underbart sköna och avslappnade...vill också!! ha en bra fortsättning på veckan vännen!

Mamma C sa...

Klart man fått i sig en semla. Tycker det är jättegott, gillar även att stoppa den i varm mjölk och äta.
Kram Mamma C

Lilla Rummet sa...

Hej vännen!
Det vart en semla för mej oxå igår, kan inte motstå dessa läckerheter. Tänkte baka själv nästa gång, har ett recept med lemon curd fyllning...lät gott tycker jag.
Ha en fortsatt mysig vecka.
Kram Britt

Huset vid ån sa...

God Morron Rita! Vad kul att du tyckte om min kanna. Den kommer från Bruka Design och jag är verkligen nöjd med den. Användbar till mycket.....Hoppas att du hade en bra dag igår med semmelmys! Kramis Therese

StinasLoppis m.m sa...

Halloj på dej , mm semlor e gott men blev ingen för mej .Usch ja denna evinnerliga tvätt det blir det hela tiden Kramen //STINA

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej! Tack! Jag försökte knyppla som barn, men jag tyckte det var jättesvårt och tråkigt. Men nu skulle det var kul att lära sig.
Du har som vanligt söta små bilder.
Semlor är ju så gott!
Kram Anette

vita drömmar och svarta tassar sa...

Jag tackar för semlan!! den sätter sig som vadd runt midjan =0)tur ifall jag ramlar o slår mig då finns något som tar emot....Det är aldrig roligt att vänta på läkare de tar ju sådan tid allting....Ut o njut en smula..
Ha en underbar dag
kram wivi

Tina sa...

STOR VARM KRAM TILL DIG!!!!!!!
Tina

VARDAGSLYCKA sa...

Ja visst va det gott med Semla!!
Vi hade min o makens föräldrar på Semle fika här igår kväll - mums! :)

ByggLov missade jag o damp ner i soffan 20.20 o insåg att det fakt va ByggLov - då ringde Ann-Louise med bloggen Snor & Glamour o vi pratade i nästan 3 timmar!!!
Det va mkt roligare än tv:n ;)

Njut av veckoslutet! /Kram Lisette

Fotspår i sanden sa...

Gott med en Semla! Vacker blogg du har,vill gärna följa den om det är ok för dig!
Välkommen till min blogg!
www.lillagunilla.blogspot.com

Anonym sa...

Vilka gulliga bilder du har på din blogg! Jag brukar titta in varje dag och blir lika förtjust i dina bilder. Sedan är det intressant att läsa om din vardag. Hoppas det går bra för dig hos läkaren och att hon kan ge dig rätt hjälp.
Hälsningar Gudrun

Martina Andersson sa...

Hej min vän!
Vad rolig du är som skriver om dig och symaskinen!
jag vet inte om jag kan säga att jag ha massa energi här hemma men känner att det är lite på gång kanske! Har ju som jag skrivit inte haft någon direkt energi men nu verkar det som det kommer! Hoppas att du har en underbar dag min vän kram Tina

Unknown sa...

Hej Rita,

Nej det blev ingen semla för min del.
Var ensam hemma igår och gav mig inte ut pga hälso tillståndet.

Men idag skall min vän komma förbi med en.
Tack Rita för att du alltid lämnar så fina kommentarer. Värmer!

Ha en skön dag!
Kramisar Jeanette